معرفی انواع جک کابینت و جک درب

معرفی انواع جک 

به طور کلی جک ها به دو گروه جک های درب ورودی و جک های کابینت تقسیم می شوند.

 انواع جک های کابینت:

جک کابینت گازی یا پمپی:

همانطور که میدانیدجک کابینت آشپزخانه از دسته جک های گازی می باشد.این نوع ازجک جهت درب کابینت استفاده میشودو باعث ثابت ماندن درب کابینت توسط بازوی جک هنگام باز بودن درب میشود.جک کابینت انواع متفاوتی دارد و در انواع ۸۰ نیوتن-۱۰۰ نیوتن-۱۲۰ نیوتن موجود میباشد و بسته به سنگینی درب کابینت میتوان نوع جک را انتخاب کرد.

نکته مهم این است که برای درب کابینت سبک نباید ازجک کابینت با تحمل نیوتن بالا استفاده کرد چون هنگام بستن درب فشار به لولای درب وارد میشود وهنگام باز کردن درب نیز باعث پرت شدن آن میشود.
معمولا برای درب های تا اندازه ۷۰ از جک ۸۰ نیوتن و بالای ۷۰ تا ۱ متر از جک کابینت آشپزخانه۱۰۰ نیوتن و  برای بالای ۱ متر از ۱۲۰ استفاده می گردد.

جک کابینت پمپی

جک اونتوس اتوبوسی یا HL

یکی از موارد کاربرد  جک اتوبوسی  ، کابینت می باشد. در کابینت آشپزخانه،  جک اتوبوسی  را در بالای آبچکان و برای درب های افقی نصب می نمایند. بدین ترتیب وقتی درب کابینت را به سمت بیرون می کشید،  جک اتوبوسی  عمل کرده و مانند درب اتوبوس درب کابینت را باز می نماید.  جک اتوبوسی  به عنوان یکی از انواع یراق کابینت به شمار می رود، بدین معنی که فروشندگان یراق کابینت اغلب اوقات محصول  جک اتوبوسی  را ارائه می نمایند.

 
جک اتوبوسی  دارای دو سایز می باشد. سایز کوچک  جک اتوبوسی  ۶۰  به ۹۰ بوده و سایز بزرگ  جک اتوبوسی  ۹۰ به ۱۲۰ می باشد. این سایزها بدین معنی است که برای یک  جک اتوبوسی ۹۰-۶۰، در صورتی که اندازه درب شما دارای ۶۰ الی ۹۰ سانتیمتر عرض باشد، شما می توانید این  جک اتوبوسی  کوچک را استفاده نمایید.
ولی اگر عرض درب آشپزخانه یا دربی که قرار است  جک اتوبوسی  را بر روی نصب کنید بین ۹۰ الی ۱۲۰ باشد بایستی از  جک اتوبوسی ۱۲۰-۹۰ استفاده نمایید. باید توجه داشته باشید که اندازه ۹۰-۶۰ و یا ۱۲۰-۹۰ جک اتوبوسی  فقط برای تنظیم عرض درب می باشد و استقامت،مقاومت و کشندگی جک های نصب شده بر روی مکانیزم  جک اتوبوسی  ، برای هر دو سایز یکسان می باشد. در ضمن توجه داشته باشید اگر عرض درب کابینت از ۶۰ سانتی متر کمتر باشد نمی توانید از هیچ مدل  جک اتوبوسی  استفاده کنید.
به صورت کلی جک اتوبوسی     دارای دو نوع  جک اتوبوسی  معمولی و  جک اتوبوسی  آرام بند می باشد.  جک اتوبوسی  معمولی در هنگام باز و بسته شدن   به صورت یک زمانه عمل نموده و با سرعت درب را باز و بسته می نماید. در  جک اتوبوسی  معمولی از دو عدد جک بزرگ استفاده می شود. ولی جک اتوبوسی آرام بندعمل باز و بسته کردن درب کابینت را به آرامی انجام می دهد و در آن از دو عدد جک کوچک استفاده می شود. از نظر کارایی هر دو  جک  مثل هم هستند و انتخاب نوع آرام بند یا معمولی به سلیقه مشتری بستگی دارد.
از نظر کیفیت باید گفت که  جک اتوبوسی   مانند سایر یراق الات مربوط به کابینت و تجهیزات آشپزخانه، دارای کیفیت های پایین، متوسط و بالا می باشد. که اغلب مربوط به قطعات مورد استفاده در آن می باشد. یکی از موارد مهم در تعیین کیفیت  جک اتوبوسی  استقامت بدنه و جک های مورد استفاده می باشد. با نگاه گذرا به ابعاد و وزن  جک اتوبوسی  می توانید نسبت به کیفیت ان تا حد زیادی اظهار نظر فرمائید.

جک اتوبوسی یا hl

جک اونتوس دو درب یا HF

جک AVENTOS HF سیستم بالابری برای باز کردن هم زمان دو درب است. این جک برای کابینت هایی با ارتفاع بالا بسیار مناسب می باشد، چرا که دستگیره کابینت در هر ارتفاعی به راحتی قابل دسترسی است.جک AVENTOS HF می تواند برای ارتفاع های مختلف کابینت مورد استفاده قرار بگیرد.. این سیستم امکانات بی پایانی جهت برنامه ریزی و طراحی دکوراسیون داخلی به آسانی فراهم می سازد و نیاز به امکانات نصب و راه اندازی خاصی نیز نخواهد داشت.  اونتوس HF دسترسی مستقیم به کابینت و سهولت استفاده و آزادی حرکت را فراهم می کند. این جک هنگام باز کردن درب کابینت درب را به دو قسمت تقسیم کرده و  دو درب به صورت تا شده روی هم بالا میروند.

جک کابینت تاشو یا hf

جک اونتوس HS

جک AVENTOS HS سیستم بالابری برای کابینت های تک درب با ابعاد بزرگ است. این مدل مکانیزم انتخاب بسیار مناسبی برای کابینت هایی با تاج های بسیار بلند می باشد  و چون در این مدل ما سقف بلندی نداریم در به جای اینکه عمودی باز شود به صورت زاویه دار باز میشود و در زاویه دلخواه نیز ثابت می شود.

جک کابینت hs

جک های درب ورودی:

در بسیاری از اماکن علی الخصوص درب های نفر رو و درب مغازه ها و سایر اماکن عمومی مانند اداره ها که کاربران استفاده از درب در طول روز زیاد است و نیازمند این است که درب همیشه بسته باشد از آرام بند درب استفاده می شود. آرام بند درب در قدرت های مختلف برای انواع درب های سبک و سنگین طراحی شده و معمولا سمت داخل ساختمان روی چهارچوب و لنگه درب نصب می شود و پس از تنظیم، لنگه درب را بطور  کامل و به آرامی می بندد.

جک درب ورودی

همچنین جک های هیدرولیکی آرام بند درب بصورت استاندارد بر روی همه درب های ضد حریق باید نصب شود که پس از خروج اظطراری این بازوی آرام بند درب را بسته تا مانع خروج دود، ورود اکسیژن و توسعه حریق در ساختمان شود.

سنگینی لنگه درب معیار انتخاب انواع جک آرام بند درب می باشد و همچنین مارک های معتبر و نصب صحیح این ابزار طول عمر طولانی و کارکرد موثر آن را تضمین خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =

× سوالات خود را از ما بپرسید